Een koekje voor het slapen gaan?

Simmons plaatst functionele, analytische en marketing cookies. Dankzij functionele cookies werkt de website goed, terwijl de analytische cookies ons helpen om de website te verbeteren. Via de marketing cookies kunnen we jouw interactie met ons binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we legitiem en belangrijk, anoniem. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Door te accepteren geef je toestemming voor onze marketing cookies. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.

De impact van schermen op de slaap

Tegenwoordig kunnen het versnelde levenstempo en de hoeveelheid werk het lichaam ontregelen als er onvoldoende herstellende slaap is. In een tijd waarin een op de twee Nederlanders slecht slaapt, brengt het gros dagelijks tijd door op de smartphone vlak voor het slapen gaan. Deze slechte gewoonte tast de kwaliteit van de slaap aan.

 

Schermen verstoren de interne klok

Het menselijk lichaam functioneert volgens de interne klok die het slaap-waakritme bepaalt. Gezondheid, productiviteit en stemming zijn afhankelijk van de biologische klok. Het is dus essentieel om het ritme ervan te begrijpen en te respecteren.

Wanneer het lichaam in het donker is, scheidt het melatonine af. Dit regelt de vitale functies van het lichaam zoals temperatuur, organen en stresshormoon. Overmatig gebruik van schermen en blauw licht verstoort het lichaam en verhindert de afscheiding van voldoende melatonine. Hierdoor neemt de kwaliteit van de nacht en de rust van de hersenen af.

 

Tips voor een betere slaap

  • Beperk het gebruik van schermen gedurende enkele uren voor het slapen gaan en kies voor ontspannende activiteiten zoals lezen;
  • Gebruik een bril tegen blauw licht om de impact van de smartphone op het netvlies te verminderen en de melatonineproductie te bevorderen;
  • Ga naar bed op de meest geschikte tijden volgens uw interne klok.
Terug naar overzicht

Onze producten

Klantenservice

Blijf op de hoogte!

Webdesign by Applepie | Copyright | Privacy Policy